ستاره ي دنباله داري النین در راه زمين

 النين نام ستاره دنباله داريست كه مدتي قبل كشف شد ، هرچند كشف اين دنباله دار مباحث گوناگوني را به دنبال داشت اما آنچه براي ما قابل تامل و توجه مي باشد ، شباهتهاي زيادي است كه ميان اين دنباله دار و ستاره دنباله داري كه در روايات عصر ظهور ، آشكار شدن آن بعنوان يكي از نشانه اي بسيار نزديك به ظهور ، مطرح شده است : طلوع ستاره درخشان در سمت مشرق که همچون ماه می‌درخشد ، سپس دو جانب آن خم گردد که نزدیک شود که آن دو جانب به همدیگرمتّصل شوند...



:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: ستاره ي دنباله داري النین در راه زمين ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
خروج يماني

 

در بررسی وقایع منطقه  "یمن" از دیدگاه روایات ائمه معصومین (ع) چندین حدیث مستند وجود دارد که نشان دهنده اهمیت نقش تحولات این کشور در عصر منتهی به ظهور حضرت حجت(عجل الله) است .

امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفیانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة . پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:



:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: خروج يماني ,
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
آخرالزّمان، از زبان پیامبر(ص)

 

آخرالزّمان، از زبان پیامبر(ص)

روزگاری که دینتان: پول، قبله‌گاهتان: زنان و کاسبانتان: رباخوار مي‌شوند.

غربت چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: «اسلام غریب ظهور کرد و در آخرالزّمان نیز غریب خواهد شد. چه بسیارند مسلمانان که از اسلام جز پوسته‌ای وارونه بر خویش ندارند.»

از علی(ع) پرسیده شد: آن زمان چه زمانی است؟ پاسخ گفته شد: «زمانی است که پست‌فطرتان همه جا را پر مي‌کنند؛ بزرگواران کمیاب مي‌شوند؛ روزگاری است که پادشاهان چون درّندگان، تهیدستان، طعمة آنانند؛ راستی غارت مي‌شود و دروغ، فراوان مي‌گردد. مردمانشان با زبان، تظاهر به دوستی دارند؛ امّا در دل، دشمن هستند. گناه همه جا را فرا مي‌گیرد و علنی به گناه افتخار مي‌کنند و اسلام را چون پوستینی واژگونه مي‌پوشند.»



:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: علائم ظهور ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
اثبات حقانیت حضرت علی(ع) از منابع اهل سنت

 

 

 پیامبراکرم فرمودند:

هرکس از علی اطاعت کند ازمن اطاعت کرده و مخالفت کند با من مخالفت کرده است.

                       مستدرک حاکم نیشابوری ج۳ ص ۱۲۱م۱۲۸ چاپ حیدرآباد               

 

  پیامبر اکرم فرمودند:

 

برای هر پیامبری جانشین و وارثی است براستی جانشین و وارث من علی(ع) است

                                                                 المناقب ص۳۱۹ حدیث۲۳۲

من به دور از تعصب تلاش بر این دارم تا براتون ثابت کنم حقانیت آقا علی(ع)را

  پیرامون چند موضوع مختلف صحبت کردم که انشالله بیشتر میشه خوشحال میشم که با هر بار ورود به این وبلاگ به من نظر بدین



:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: علي (ع) , اثبات حقانیت حضرت علی(ع) ,
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391
علائم ظهور امام زمان

ظهور امام زمان (عج) پنج نشانه حتمی دارد و آن عبارتست از: قیام یمنی، خروج سفیانی، ندای آسمانی، فرورفتن سپاهی در یمن و کشته شدن نفس زکیه.
نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.
بـرخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.
در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد. نـخست، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم.
امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة .(1) پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:
1 ـجنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه
امام در ادامه فرمود: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء.(2) پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین.
و نیز فرمود: النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم .(3) نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.



:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: علائم ظهور امام زمان , نشانه ظهور , ظهور ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1391
ویژگیهای یاران خاص حضرت مهدی (ع )

 

بشـر هـنـوز تـابـش خـورشید فروزانش را به انتظار نشسته است و دیری نمی پاید که لحـظـه انـتـظـار بـه سـر آیـد و عـطـر دل انگیز ظهورش ، زندگی بشر را بهاری کند و سرسبزی و خرّمی و طراوت و نشاط را به انسانها هدیه دهد.

وقـتـی حضرت مهدی (ع ) بیاید حاکمیت و نظام سیاسی جهان را دگرگون می سازد. ظلم و اسـتـکـبـار، کفر و شرک و نفاق را ریشه کن می کند. آیین محمدی (ص ) را در جهان مستقر می نـمـایـد و هـمه عالم را زیر پرچم توحید، به سعادت می رساند. امنیت جهانی برقرار می سـازد، اقتصاد جهانی را متحول می کند. زمینی در جهان نمی ماند مگر اینکه سرسبز و خرم می شود و خیر و برکت از همه جا می بارد.

عـلم و فـرهـنـگ مردم جهان را دگرگون می سازد. فنّاوریِ ارتباطات به درجه ای می رسد که زمین زیر پای مردم طی می شود و دربهای جهان به رویشان باز می گردد... .

بدیهی است که پیروزی حق بر باطل و ایجاد این همه تحولات بنیادین همه اش با کرامت و معجزه صورت نمی گیرد، بلکه علاوه بر رهبری و مدیریتی معصوم و برنامه ای جامع و جـهـان شـمـول ، کـادر اجـرایـی بـسـیار کاردان و لایق و توانمندی لازم است تا بتوان چنین تـحـولی در سـطـح جـهـان ایـجـاد کـرد و بـه تـعـبـیـر امـام عـلی (ع ) ((اَفـْلَحَ مـَنْ نـَهـَضَ بـِجـَنـاجٍ)) پیروزمند کسی است که یار و یاور داشته باشد.

در این مقاله ، به اجمال خصال یاوران حضرت مهدی (عج ) توصیف می گردد.

 



:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
:: برچسب‌ها: حضرت مهدی (ع ) , یاران حضرت مهدی (ع ) , یاران خاص امام زمان (ع ) , ویژگیهای یاران خاص حضرت مهدی (ع ) ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1391
160ضرب المثل


:: موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
:: ادامه مطلب
نویسنده : هومن
تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390